Berichten

Abonneren op RSS-feed »

WBG: Meer dan een webshop

Keulen / Darmstadt. Met hun nieuwe online portal zet WBG (University Press) een nieuwe stap in de digitale toekomst van de verkoop van boeken. Naast de ongeveer 120 000 leden kunnen nu alle klanten bladeren in het uitgebreide materiaal, leerboek-assortiment en de multi-media-inhoud om eBooks te bestellen of te downloaden. Met de mogelijkheid om online een lidmaatschap aan te vragen profiteren aspirantleden onmiddellijk na de registratie van de lage ledenprijzen.

Retail is hard op weg naar een nieuwe balans

Het zijn zware tijden voor gevestigde retailers. Waar het klassieke winkelaanbod zich onderscheidde door de aanwezigheid van artikelen in een vestiging zijn “commodity producten” nu letterlijk overal (waar internet beschikbaar is) verkrijgbaar. Door enorme prijstransparantie en nieuwe toetreders met lagere kosten is er sprake van een enorme slachting in de marges. Winstgevende online shops zijn nog op één hand te tellen. Retail is met pijnlijke schokken op weg naar een nieuwe balans. Online vaardigheden zijn cruciaal voor het (her)winnen van de klant. Hoe dan verder?

Hoe goed “doet” uw webwinkel het in de praktijk? Tijd voor “weetgereedschap”

Een winstgevende webwinkel met veel bezoek en conversie bereikt u niet vanzelf. In uw fysieke filiaal was het eenvoudiger. U kon met uw eigen ogen klant-bewegingen volgen, zien waar ze vastliepen, welke artikelen “buiten de loop stonden”, een kassa bijschakelen als er een rij ontstond. De werkelijkheid was zeer aanschouwelijk. Hoe anders is dit voor uw online winkel? Wat doen klanten eigenlijk echt? Waar lopen ze vast? Hoe “lopen” ze eigenlijk?

Uw webklant centraal, uw producten slim aanprijzen

Online shops, websites, apps en mobiele applicaties moeten nogal wat kunnen tegenwoordig. Voorop staat dat ze uw klant moeten herkennen. Dan moeten ze bij voorkeur de juiste aanbiedingen tonen, met een rijke set aan visuals, relevante content, inspirerende verhalen, gerelateerde evenementen, meningen en uitingen van rolmodellen tonen, video’s voor gebruik en onderhoud aanbieden, etc. Uw sites helpen uw klanten naar een aankoop op een voor die bezoeker passende wijze. En als de shop, app of site helemaal modern is, veranderen zelfs de content, visuals, promoties en visualisatie per bezoeker op passende wijze en bent u betrokken in de dialoog van uw klanten. Wat heeft u hier eigenlijk allemaal voor nodig?

Uw webklant centraal, uw producten slim aanprijzen

Online shops, websites, apps en mobiele applicaties moeten nogal wat kunnen tegenwoordig. Voorop staat dat ze uw klant moeten herkennen. Dan moeten ze bij voorkeur de juiste aanbiedingen tonen, met een rijke set aan visuals, relevante content, inspirerende verhalen, gerelateerde evenementen, meningen en uitingen van rolmodellen tonen, video’s voor gebruik en onderhoud aanbieden, etc. Uw sites helpen uw klanten naar een aankoop op een voor die bezoeker passende wijze. En als de shop, app of site helemaal modern is, verandert zelfs de visualisatie per doelgroep op passende wijze en bent u betrokken in de dialoog van uw klanten. Wat heeft u hier eigenlijk allemaal voor nodig?