Digital Analytics voor Pharmaceuticals: cruciaal voor winstgevendheid

In de Pharmaceutische industry en handel wordt veelal een eigen specifieke online beleving ontwikkeld. Informatieverstrekking is hoofdzaak, gezien de wetgeving die directe verkoop van pharmaceutische onderneming verbiedt. Voor apotheken ligt dat weer anders. Toch hebben zowel de medicijn ontwikkelaar als de verkopende partijen (van apotheek tot drogisterij) inzicht in hun klanten nodig. Zijn het wellicht bezoekers die informatie willen voor de medicijn ontwikkelaar of prijsvergelijkers voor een drogisterij, allen hebben behoefte aan gerichte klant-analytics voor een optimale conversie en klantbeleving.

Digital Analytics as a Service

Met Digital Analytics as a Service krijgt u niet alleen een product wat grondig is uitgetest in uw industrie, het toont ook ervaring uit uw industrie. Zo krijgt u niet alleen een product wat uw taal en industrie kent, het zal ook kennis en ervaring van uw industrie naar uw medewerkers brengen, zodat hun vaardigheid groeit. Vragen die bijvoorbeeld beantwoord kunnen worden zijn:

  1. Hoe pas ik de site zo aan dat de omzet groeit?
  2. Wat zoeken klanten op mijn site? Zochten ze al eerder op andere apparaten?
  3. Wat kopen klanten in de winkel, wat op PC, wat op tablet of smartphone?
  4. Met welke promoties op welke plaatsen veroorzaak ik meer bezoek of winst?
  5. Wat kopen mijn klanten online en voor welke producten komen ze naar mijn site?
  6. Welke andere producten hebben de interesse van mijn klanten?
  7. Tot welke klantgroepen behoren deze bezoekers?
  8. In welke segmenten kan ik mijn klanten vinden?
  9. Wat zeggen klanten over mijn bedrijf?

Met Digital Analytics as a Service verkrijgen klanten in de pharmaceutische markt een ervaren product in huis.