Content Driven Commerce vraagt handigheid

Om content handig met uw commerce systeem te verbinden vraagt handigheid, opgedaan door ervaring. Bij de TIMETOACT Group hebben we ervaring met diverse CMS en shopping applicaties, zoals Sitecore, Wordpress, Typo3, Hippo en dergelijke. We verbonden al eerder CMS-systemen met shopping systemen zoals Intershop, Magento en IBM Websphere Commerce.

Bijvoorbeeld bij Bayer

Bij het internationele Bayer implementeerden we een content management systeem met Sitecore.
Zelf maakten we TIMETOWEB als CMS voor ondernemingen die intern en extern dezelfde content willen benutten in eenzelfde systeem.

Wat levert het die klanten op?

De combinatie van CMS en Commerce levert hogere klantwaardering op en meer verkeer via zoekmachines. Betere content betekent immers dat u op "natuurlijke taal" en "relevante inhoud" veel beter gevonden kunt worden. Dat alles vertaalt zich naar een hogere omvang van de winkelmand, meer orders en derhalve meer omzet en winst.

Contact
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
.
Telefoonnummer 06-2998 6009.

Content Driven Commerce: geef uw klanten relevante en inspirerende inhoud

Verbind uw klanten met uw winkel door relevante inhoud te bieden

Online shops moeten snel hun aanbod verbeteren. Was het in web 1.0 nog voldoende om uw brochure statisch zichtbaar te maken, was het in web 2.0 modern om dynamische inhoud zoals nieuws te tonen, in de huidige tijd (zullen we heb web 3.0 noemen?) is het “in zwang” om direct op de homepagina producten aan te prijzen. Oh ja…. En klanten gebruiken social media! Veel shops zullen het niet redden met “slechts” productverkoop, want “Content is King”!

Natuurlijk heeft u een homepage waarop 9 artikelen keurig met een foto vermeld staan, inclusief prijs, de geldende promotie en een korte omschrijving. U heeft waarschijnlijk zelfs de call to action en in het oog springende aanbiedingen vermeld.
De typische “CMS-pagina” is op de achtergrond geraakt omdat online verkoop niet over statische tekstpagina’s plaatsvindt.

De fashion aanbieders hebben het voortouw in B2C genomen met deze vorm van "brochure achtige sites" en deze ontwikkeling is nu ook in de B2B op volle gang. Juist die doelgroepen hebben immers een professionele interesse in de kwaliteiten van uw bedrijf, diensten en producten.

Platte verkoop is te plat voor echte klanten

Toch zult u het met ons eens zijn: het aanbod van 9 artikelen (en uiteraard de gehele navigatie met uw duizenden artikelen) alleen, welke gericht zijn op het eenmalig verkopen van “een product” aan “een kopende partij” is geen werkwijze die klanten aan uw bedrijf verbind. Sterker nog: de enorme prijstransparantie maakt klanten nog minder loyaal en “grijpbaar”.

Hoe verkrijgt u loyaliteit?
Hoe kunt u dan – ondanks uw enorme investering in een online platform en de lagere marges die u op de koop moet toenemen – uw klanten aan u binden?

“Content is King”.
Wij noemen het “content driven commerce”, waarbij we voortbouwen op het IBM concept “Smarter Commerce”: een manier om uw klanten zowel bij uw Inkoop, uw marketing, uw verkoop en zéker ook tijdens de gebruiksfase te ondersteunen. Content driven Commerce heeft alles te maken met “ranking”, “user generated content”, experience en loyalty.

Visualisatie en herkenbaarheid

De visualisatie voor uw specifieke klant is meteen ook punt van aandacht. Het is immers nogal een verschil in beleving, of een “hardgamer” uw speelgoed site bezoekt met diverse “XXX-game” afbeeldingen, of dat een opa een veilig stuk speelgoed voor een kleindochter zoekt, of…. de (klein)dochter zelf door de site klikt om haar verlanglijstje te maken voor Sinterklaas. Een winkelier die haar klantengroepen serieus neemt zorgt er voor dat de site zich ook toont zoals dat voor de doelgroep wenselijk is.


Wellicht dat het een “andere focus” van u vraagt. U verwacht immers ook niet dat een bedrijf waar u eenmalig voor de laagste prijs iets aanschaft de moeite neemt om u goed te leren kennen.
Wilt u klanttrouw oproepen, dan zult u de interesse van die klant moeten begrijpen. En dat ligt vaak juist in het gebruik van uw producten. Waarom denkt u dat kookprogramma’s zo populair zijn? Sites waar “bouwplaten” voor lego of ander speelgoed worden gedeeld? Forums met cheats voor gamers?

Content Driven Commerce verbindt uw bedrijf met uw doelgroep

Door goed gebruik en regelmatig aanbod van relevante inhoud (content) kunt u klanten naar uw omgeving laten komen omdat u uw interesse aantrekt. Aanvoer van filmpjes, bouwplaten, blog posts, nieuws, autoriteiten, deelname in hun eigen blogs, weergave van nieuws van rolmodellen, prijsvragen, etc. vraagt een verrijking van uw online shop en uiteraard ook aanvullende vaardigheden voor uw bedrijf. Verbaasd het u dat u op TV een toenemende stroom reclames ziet voor bijvoorbeeld telekids.nl als online speelgoed site?

Doelgroep gerichte visualisatie, inhoud en promoties verbinden uw klanten met uw bedrijf

Om uw klant te laten merken dat hij bij u aan het juiste adres is toont de site relevante informatie en aanbiedingen en voelt de klant zich herkend. Net zoals u persoonlijk die klant zou benaderen en bedienen. Een moderne site maakt dit soort precision marketing mogelijk. Met onze oplossing is dit nu ook zonder langdurige ICT-projecten mogelijk.

Met een workshop Persona's en Customer Journey helpen we u aan de juiste focus. Op onze nieuwspagina kunt u zich inschrijven.

Interessant?

Heeft dit artikel uw interesse gewekt? We komen graag bij u langs om met u vast te stellen hoe we dit concept voor u kunnen invullen met advies en werkelijke implementatie. Neem even contact met ons op, via info@TIMETOACT-GROUP.nl of met Frank Riedijk op 06 2998 6009.