Ontwerp een effectieve online strategie - Persona's en Customer Journey Workshop

Zowel B2C als ook B2B ondernemingen zien zich voor de opgave gesteld om hun digitale oplossingen op een gefundeerde basis op te bouwen, dat zowel desinvesteringen voorkomen worden, als ook toekomstvaste diensten voor klanten en partners ontwikkeld worden. In een Customer Journey Workshop krijgt u de inizichten om persona's en uw eigen klantreis te ontwikkelen.

Customer Journey Workshop - Persona's definieren en de klantreis ontwikkelen

Achtergrond
Zowel B2C als ook B2B ondernemingen zien zich voor de opgave gesteld om hun digitale oplossingen op een gefundeerde basis op te bouwen, dat zowel desinvesteringen voorkomen worden, als ook toekomstvaste diensten voor klanten en partners ontwikkeld worden.

Om dit te realiseren moeten projectspecifieke leidraden en werkpakketten ontworpen en in een realiseerbare samenhang opgezet worden, waarbij de klant in het centrum van de aandacht wordt geplaatst. Alleen dan is een duurzame positionering in de markt mogelijk.

Aanpak

In een Customer Journey Workshop richten we ons allereerst op een voorbeeld klantsituatie en bespreken we de belangrijkste aspecten van een Persona-ontwerp.

Daarop voortbouwend wordt gezamenlijk de Customer Journey ontwikkeld, om relevante Touchpoints te identificeren en aansluitend van prioriteiten te voorzien.

Wat kunt u verwachten?

· U verkrijgt diepere inzichten in uw klants behoeften en perspectief

    · U reconstrueert de beslissingspaden van uw klanten

    · U ervaart met welke Touchpoints uw klanten tijdens het oriëntatie en aankoopproces hun informatie verkrijgen.


De kennis over deze aanpak kunt u benutten om vervolgens waarde toevoegende diensten voor de klanten van uw eigen onderneming te ontwikkelen. Zie ook de video van Marie als voorbeeld (klik hier).

Voor wie is deze Workshop bedoeld?

De workshop richt zich zowel op Marketing als op e-commerce verantwoordelijken, als ook op Business Development specialisten en de leidinggevenden van B2C en B2B ondernemingen.

De groep is niet groter dan 12 personen.

=> Ja, ik schrijf mij in voor deze workshop. Neem contact met mij op voor de datums. (Mail aan Frank.Riedijk@timetoact-group.nl).